När du bokar tid för behandling
Bästa patienter
Det är ofta fullbokat och har
utökade öppettider för att kunna ta emot ER när ni behöver och
vill komma hit.
Ibland har jag haft problem med att
kunder bokar in sig och sedan inte dyker upp på inbokad
behandling och även kunder som bokar av sina tider sent. Det är
trist då det dagligen kommer samtal av patienter som vill komma
hit som jag antingen hänvisar till en annan klinik eller som jag
sätter på väntelista.
Enligt företagets policy har
jag en av-/ombokningsregel på 24 timmar. Detta är den tiden jag
behöver för att att kunna erbjuda tiden till en annan patient.
Vid uteblivet besök eller vid sen avbokad tid debiterar jag fullt
pris.
Varför debiterar jag?
När du som kund bokar en tid hos mig gör vi en muntlig
överenskommelse (muntligt avtal). Du (köparen) förbinder dig att
komma till oss vid en i förväg överenskommen tid och köpa en
behandling.
Jag (säljare) förbinder mig att
reservera denna tid för Dig och inte sälja den vidare till någon
annan. Så länge Du inte av-/ombokat din tid senast 24 timmar
innan kan jag inte sälja/erbjuda din tid vidare till någon annan.
Därför är du betalningsskyldig. Du skulle
inte acceptera att tvingas vistas på din arbetsplats utan att din
arbetsgivare betalar dig lön. Som egenföretagare är vår lön en
del av omsättningen, dvs intäkter som kommer in i företaget när
vi säljer en behandling eller en vara.
Jag ser
också gärna att du kommer i god tid till behandlingen, helst 5
min före då jag alltid gör mitt bästa för att hålla tiderna för er
och vår planering. Kommer du 10 min sent har du bara kvar
resterande tid av din bokade tid, om du kommer sent ska nästa
patient inte behöva drabbas av det.
Jag är förkyld. Kan jag ta min behandling ändå?
Nej!
Om du har feber, halsont, mycket snuva eller hosta så är din
kropp upptagen med att ta hand om infektionen. Detsamma gäller om
du känner att en förkylning håller på att bryta ut och att du är
på väg att bli sjuk. Du riskerar att bli ännu sjukare då
infektionen kan spridas i kroppen under behandlingen i och med
att blodcirkulationen ökar. Förutom detta så är du även smittsam
när du är förkyld och sjuk och vi naprapater kan bli smittande.
Kommer du sjuk till din behandling så skickar jag hem dig.
Hur avbokar jag?
Du kan närsomhelst
avboka online genom att gå in på din bokning på bokadirekt.se så
länge du gör det 24 h innan behandlingen börjar. Det går även bra
att skicka meddelande via formuläret på hemsidan under menyvalet "Kontakt".
Du kommer automatiskt få en bekräftelse till den e-post
som du angav vid bokningen från systemet på att tiden är avbokad.
Får du inte ett bekräftelsemail är det bra att dubbelkolla att
ditt meddelande kommit fram.
Vad händer om jag inte får det resultatet jag förväntar mig?
Eller om mitt besvär blir värre av behandlingarna?
Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig och det är viktigt
att komma ihåg att du söker vård och att inga garantier kan utlovas.
I extremt sällsynta fall händer det även att det kan bli värre efter
en behandling och orsakerna till det kan vara många.
På den här kliniken bedrivs evidensbaserad vård, men som med all vård
så finns det biverkningar och risker. Känner du dig orolig
över någon reaktion efter behandlingen är det bäst att ta kontakt med
mig direkt så försöker jag återkoppla så fort som möjligt.
Med det sagt så går det inte att få pengarna tillbaka genom återbetalningar
om man känner sig missnöjd. Upplever man att behandlingen har
orsakat skada så ska man som patient anmäla det som behandlingsskada.
Länk till blankett som ska fyllas i hittar du
här.
Hjärtligt Välkomna till Naprapaten
Integritetspolicy
Inledning
Vi har
tagit fram integritetspolicyn för att vi värnar om din
integritet. I denna beskrivs hur vi hanterar personuppgifter som
vi får del av när du är i kontakt med oss. Integritetspolicyn
gäller inte för webbplatser som det finns länkar till på vår
hemsida.
Personuppgiftsansvarig är:
Bolagsnamn: Naprapat Schaulin AB
Org.nr.: 559018-5244
E-post: info@naprapaten.se
Information vi samlar in om dig
Vi kan komma att samla in dina uppgifter när du tillhandahåller
sådan information till oss via vår hemsida, som t.ex.
registrering för nyhetsbrev.
På vår hemsida
finns möjlighet att boka behandlingstid. Dina uppgifter som du
lämnar i samband med bokningen hanteras av oss eller av ett
externt system. Om du vill ha hjälp med att ta bort dina
uppgifter från bokningssystemet så ber vi dig att kontakta oss
via e-post så hjälper vi dig.
Om du är i
kontakt med oss med anledning av att du söker arbete hos oss
kommer vi att hantera de uppgifter du skickar till oss i dina
ansökningshandlingar.
Uppgifter om din hälsa
När du nyttjar våra vårdtjänster,
exempelvis naprapatbehandlingar, kommer du att dela med dig av
personuppgifter i syfte att vi ska fullgöra våra skyldigheter
enligt lag gällande journalföring. Sådana uppgifter hanteras
alltså i enlighet med patientdatalagen och andra tillämpliga
lagar inom hälso- och sjukvård.
Ändamål
och laglig grund för hantering av dina personuppgifter
Vi
hanterar kontaktuppgifter för att kunna utföra våra tjänster och
hålla en löpande kontakt med våra kunder. Vi hanterar dina
uppgifter med stöd av avtal eller samtycke från kunderna.
Söker du arbete hos oss hanterar vi dina uppgifter
baserat på vårt berättigade intresse av att driva en
rekryteringsprocess.
Vi hanterar enbart
uppgifter inom EU/EES.
Med vem vi delar dina personuppgifter
Dina personuppgifter
kan komma att delas med våra tjänsteleverantörer när det krävs
för att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster till dig, med
kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen
konfidentiell. Personuppgifter som överförts till våra
tjänsteleverantörer får endast användas av dem för att utföra
sina uppgifter.
Uppgifter om din hälsa
hanteras i enlighet med patientdatalagen och andra tillämpliga
lagar inom hälso- och sjukvård.
Dina
rättigheter
Om du vill ha upplysningar om vilka
uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till, rätta,
begära begränsning av, eller invända mot vår hantering av, dessa
ber vi dig kontakta oss via meddelandeformuläret under menyvalet
"Kontakt" på hemsidan.
Avseende hantering av personuppgifter
som grundar sig på ditt samtycke kan
denna hantering avslutas genom återkallelse av samtycket.
Du har rätt att begära information om personuppgifter
som hanteras om dig, i den omfattning de tillhandahållits från
dig, i ett elektroniskt format som är allmänt använt. Du har rätt
att överföra sådana uppgifter till en annan
personuppgiftsansvarig.
Om du inte är nöjd med
det sätt på vilket vi har hanterat dina personuppgifter, har du
rätt att anmäla detta till Datainspektionen eller annan behörig
tillsynsmyndighet.
Hur vi
skyddar dina personuppgifter
Vi har vidtagit lämpliga
säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter så att de inte
ska försvinna, ändras eller utsättas för obehörig åtkomst.
Hur länge vi sparar dina
personuppgifter
Dina personuppgifter sparas så länge
det finns ett ändamål i enlighet med denna integritetspolicy
eller i enlighet med lag.
Cookies
En cookie är en liten textfil som lagras på besökarens dator i
syfte att förbättra upplevelsen och förenkla användandet av
hemsidan. Genom att använda hemsidan samtycker du till detta. Om
du inte vill tillåta cookies kan du välja att ändra
inställningarna i din webbläsare så att de inte accepteras. Vissa
funktioner på webbplatsen kan påverkas om inte cookies tillåts.
Uppdateringar av denna
integritetspolicy
Vi kan komma att uppdatera denna
policy. Den senaste versionen kommer att finnas tillgänglig på
vår hemsida.
Regler vid
avbokning
Avbokning ska ske senast 24 timmar innan
bokad behandling. För sen av-/ombokning eller uteblivet besök
debiteras behandlingen fullt ut enligt prislistan ovan.