När du bokar tid för behandling


Bästa patienter

Det är ofta fullbokat och har utökade öppettider för att kunna ta emot ER när ni behöver och vill komma hit.

Ibland har jag haft problem med att kunder bokar in sig och sedan inte dyker upp på inbokad behandling och även kunder som bokar av sina tider sent. Det är trist då det dagligen kommer samtal av patienter som vill komma hit som jag antingen hänvisar till en annan klinik eller som jag sätter på väntelista.

Enligt företagets policy har jag en av-/ombokningsregel på 24 timmar. Detta är den tiden jag behöver för att att kunna erbjuda tiden till en annan patient. Vid uteblivet besök eller vid sen avbokad tid debiterar jag fullt pris.

Varför debiterar jag?
När du som kund bokar en tid hos mig gör vi en muntlig överenskommelse (muntligt avtal). Du (köparen) förbinder dig att komma till oss vid en i förväg överenskommen tid och köpa en behandling.

Jag (säljare) förbinder mig att reservera denna tid för Dig och inte sälja den vidare till någon annan. Så länge Du inte av-/ombokat din tid senast 24 timmar innan kan jag inte sälja/erbjuda din tid vidare till någon annan.

Därför är du betalningsskyldig. Du skulle inte acceptera att tvingas vistas på din arbetsplats utan att din arbetsgivare betalar dig lön. Som egenföretagare är vår lön en del av omsättningen, dvs intäkter som kommer in i företaget när vi säljer en behandling eller en vara.

Jag ser också gärna att du kommer i god tid till behandlingen, helst 5 min före då jag alltid gör mitt bästa för att hålla tiderna för er och vår planering. Kommer du 10 min sent har du bara kvar resterande tid av din bokade tid, om du kommer sent ska nästa patient inte behöva drabbas av det.

Jag är förkyld. Kan jag ta min behandling ändå?
Nej! Om du har feber, halsont, mycket snuva eller hosta så är din kropp upptagen med att ta hand om infektionen. Detsamma gäller om du känner att en förkylning håller på att bryta ut och att du är på väg att bli sjuk. Du riskerar att bli ännu sjukare då infektionen kan spridas i kroppen under behandlingen i och med att blodcirkulationen ökar. Förutom detta så är du även smittsam när du är förkyld och sjuk och vi naprapater kan bli smittande. Kommer du sjuk till din behandling så skickar jag hem dig.

Hur avbokar jag?
Du kan närsomhelst avboka online genom att gå in på din bokning på bokadirekt.se så länge du gör det 24 h innan behandlingen börjar. Det går även bra att skicka meddelande via formuläret på hemsidan under menyvalet "Kontakt".

Du kommer automatiskt få en bekräftelse till den e-post som du angav vid bokningen från systemet på att tiden är avbokad. Får du inte ett bekräftelsemail är det bra att dubbelkolla att ditt meddelande kommit fram.

Vad händer om jag inte får det resultatet jag förväntar mig? Eller om mitt besvär blir värre av behandlingarna?
Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig och det är viktigt att komma ihåg att du söker vård och att inga garantier kan utlovas. I extremt sällsynta fall händer det även att det kan bli värre efter en behandling och orsakerna till det kan vara många.
På den här kliniken bedrivs evidensbaserad vård, men som med all vård så finns det biverkningar och risker. Känner du dig orolig över någon reaktion efter behandlingen är det bäst att ta kontakt med mig direkt så försöker jag återkoppla så fort som möjligt. Med det sagt så går det inte att få pengarna tillbaka genom återbetalningar om man känner sig missnöjd. Upplever man att behandlingen har orsakat skada så ska man som patient anmäla det som behandlingsskada. Länk till blankett som ska fyllas i hittar du här.

Hjärtligt Välkomna till Naprapaten

Integritetspolicy




Inledning
Vi har tagit fram integritetspolicyn för att vi värnar om din integritet. I denna beskrivs hur vi hanterar personuppgifter som vi får del av när du är i kontakt med oss. Integritetspolicyn gäller inte för webbplatser som det finns länkar till på vår hemsida.

Personuppgiftsansvarig är:
Bolagsnamn: Naprapat Schaulin AB
Org.nr.: 559018-5244
E-post: info@naprapaten.se

Information vi samlar in om dig
Vi kan komma att samla in dina uppgifter när du tillhandahåller sådan information till oss via vår hemsida, som t.ex. registrering för nyhetsbrev.

På vår hemsida finns möjlighet att boka behandlingstid. Dina uppgifter som du lämnar i samband med bokningen hanteras av oss eller av ett externt system. Om du vill ha hjälp med att ta bort dina uppgifter från bokningssystemet så ber vi dig att kontakta oss via e-post så hjälper vi dig.

Om du är i kontakt med oss med anledning av att du söker arbete hos oss kommer vi att hantera de uppgifter du skickar till oss i dina ansökningshandlingar.

Uppgifter om din hälsa
När du nyttjar våra vårdtjänster, exempelvis naprapatbehandlingar, kommer du att dela med dig av personuppgifter i syfte att vi ska fullgöra våra skyldigheter enligt lag gällande journalföring. Sådana uppgifter hanteras alltså i enlighet med patientdatalagen och andra tillämpliga lagar inom hälso- och sjukvård.

Ändamål och laglig grund för hantering av dina personuppgifter Vi hanterar kontaktuppgifter för att kunna utföra våra tjänster och hålla en löpande kontakt med våra kunder. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av avtal eller samtycke från kunderna.

Söker du arbete hos oss hanterar vi dina uppgifter baserat på vårt berättigade intresse av att driva en rekryteringsprocess.

Vi hanterar enbart uppgifter inom EU/EES.

Med vem vi delar dina personuppgifter
Dina personuppgifter kan komma att delas med våra tjänsteleverantörer när det krävs för att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster till dig, med kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen konfidentiell. Personuppgifter som överförts till våra tjänsteleverantörer får endast användas av dem för att utföra sina uppgifter.

Uppgifter om din hälsa hanteras i enlighet med patientdatalagen och andra tillämpliga lagar inom hälso- och sjukvård.

Dina rättigheter
Om du vill ha upplysningar om vilka uppgifter vi har om dig eller själv få tillgång till, rätta, begära begränsning av, eller invända mot vår hantering av, dessa ber vi dig kontakta oss via meddelandeformuläret under menyvalet "Kontakt" på hemsidan.

Avseende hantering av personuppgifter som grundar sig på ditt samtycke kan denna hantering avslutas genom återkallelse av samtycket.

Du har rätt att begära information om personuppgifter som hanteras om dig, i den omfattning de tillhandahållits från dig, i ett elektroniskt format som är allmänt använt. Du har rätt att överföra sådana uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig.

Om du inte är nöjd med det sätt på vilket vi har hanterat dina personuppgifter, har du rätt att anmäla detta till Datainspektionen eller annan behörig tillsynsmyndighet.

Hur vi skyddar dina personuppgifter
Vi har vidtagit lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter så att de inte ska försvinna, ändras eller utsättas för obehörig åtkomst.

Hur länge vi sparar dina personuppgifter
Dina personuppgifter sparas så länge det finns ett ändamål i enlighet med denna integritetspolicy eller i enlighet med lag.

Cookies
En cookie är en liten textfil som lagras på besökarens dator i syfte att förbättra upplevelsen och förenkla användandet av hemsidan. Genom att använda hemsidan samtycker du till detta. Om du inte vill tillåta cookies kan du välja att ändra inställningarna i din webbläsare så att de inte accepteras. Vissa funktioner på webbplatsen kan påverkas om inte cookies tillåts.

Uppdateringar av denna integritetspolicy
Vi kan komma att uppdatera denna policy. Den senaste versionen kommer att finnas tillgänglig på vår hemsida.

Regler vid avbokning
Avbokning ska ske senast 24 timmar innan bokad behandling. För sen av-/ombokning eller uteblivet besök debiteras behandlingen fullt ut enligt prislistan ovan.

Sidan var senast uppdaterat: 2023-01-04